Film Eleştirisi: Bal




Size bu hafta bizim gururumuzu okşayan muhteşem bir filmin tanıtımını yapmak isterim. Bir çok ödül almış bir film. Yönetmenliğini Semih Kaplanoğlu'nun yaptığı "Bal" filmi "Yusuf üçlemesi"nin en son filmidir.

Sanat filmi olarak geçer. Mekan ise Karadeniz olarak seçilmiş. Karakterler Karadeniz insanı. Ve küçücük bir çocuğun muhteşem oyunculuk performansı.





Bu küçük oyuncumuzun adı Bora Altaş. Üçlemenin hepsini izlemedim diğer iki filmin ismi ise "Yumurta" ve "Süt". Yönetmen Semih Kaplan bu üçleme ile bir çok ödül almış. Hakkını vermiş bence de.


Filmlerin isimleri öncelikle insanda soru işareti uyandırıyor. Ben bal filmini izlerken öncelikle Karadenize bir kez daha hayran oldum. O manzaralar ruhumu mest etti. Çocuğun oyunculu beğendiğin diğer unsurlardan bir diğeri. Filmde bir gerçekçilik vardı. Tarifi biraz zor. Sanki gerçek zaman kullanılıyor gibiydi.Bu inanılmaz bir ilizyondu.

Ancak anne rolündeki Tülin Özen yetersizdi. Oyunculuğu filmin seviyesini düşürdü. Bir kere ben bu filmden iyi bir şive beklerdim. Diğerleri bu kadar göze batmadı ama Tülin Özen de rahatsız edici bir etki vardı.

Ama onun dışında film çok güzel. İzlemeye değer. Sıkılmanız normal bu bir sanat filmi. Bir mesaj verme amacı var. Başka dertleri var bu sanat filmlerinin. Ama sabırla izlemenizi tavsiye ederim.,



0 yorum:

Copyright © 2013 Sinedünya and Blogger Templates - Anime OST.