EVIL DEAD : Kötü Ruh

,


 Kötü Ruh


ben 2009 'dan itibaren korku filmlerinde bir yeni bir dönemin girdiğini düşünüyorum. Her ne kadar konular birbirine benzese de korku filmlerinin kendilerine has bir ayrıcalıkları vardır.

Şahsen ben ülkemizde çekilen korku filmlerinin hep aynı olduğu düşünmüşümdür. Bundan rahatsızlık duyarak. Ancak bir süre sonra öz eleştiri yapınca korku filmlerimizin hepsini izlediğimi ve ayrı ayrı hepsinden çok korktuğumu fark ettim. Ülkemizde kendimize has olaylardan yapılan korku filmleri beni yabancıların korku filmlerinden daha çok korkutuyor açıkçası.


Bunun şöyle bir açıklaması var : Kültür. Evet kültür bence korku filmlerinde öncül koşul. Bize en korkunç zombi filmlerini, şeytan çıkarma filmlerini getirin bir  " Musallat " kadar korkmayız. Çünkü kültürümüzde zombi denen bir varlık yok ama ismini bile anmadığımız üç harfliler mevcut. Çok korkmamız bundandır. Ve fark ettim ki korku filmlerinde başarılıyız."Üç Harfliler Madrid " hariç.

Mesela jopanlarında kendilerine has korku filmleri vardır. Halkayı örnek verebiliriz. Bu filmde ve japon korku filmlerinde daha çok gölgeler ve karanlıklar ön plandadır. Halkanın orijinal halini izleyince bunu daha iyi kavrayacaksınız.

Konu çok dağıldı. Dediğim gibi son yıllarda korku filmlerinde başka bir boyuta gidiliyor. Buda "paranormal activity" ile başlıyor.Bu değişimden kast ettiğim çekim teknikleri. Yani daha gerçekçi çekiliyor.


Dün izlediğim " Kötü Ruh " filminde de böyle bir çekim mevcuttu. Yani daha gerçekçi çekilmişti. Karanlık çok iyi kullanılmış ve oyuncu mimikleri çok ön plandaydı.

Zaten " Kötü Ruh " başarılı bir filmdi. 1983  yılında ABD'de çekilmiş eski bir korku filmiydi. Şimdi ise 2013 versiyonunu izliyoruz.


Konu olarak klasik ama çekim, ses, görüntü oyuncu yönlerinden ben tam not verdim filme.



Zaten korku filmi bir hobidir. Herkes seyredemez. Ama bence zevkli bir iştir. İzlemelisiniz. Bu filmle başlaya bilirsiniz. Şimdi fragmanına bir göz atalım.


0 yorum:

Copyright © 2013 Sinedünya and Blogger Templates - Anime OST.