Türk Edebiyatında "İskender" ve "Talihsiz Serüvenler Dizisi"


Bugün sabah çok erken uyandım, camdan dışarıya baktım. Dünya inanılmaz güzel, kuşlar ve ağaçlar olmak üzere bir harika her detay. Büyük bir nefes aldım, kuşları dinledim, güneşi ağaç yapraklarının arasından izledim. Biraz durdum ve bu güzel dünyadan bütün teknolojileri çıkarsak ne kadar güzel olur diye düşündüm. Böylece araba egzozları, fabrika bacaları ve pis atıkları, dayanılmaz gürültü kirliliği, sosyal medyanın insanlar üzerindeki olumsuz etkileri olmadan dünya daha da güzel olur diye düşündüm. Bunları düşünürken içim huzur doldu. Gerçekten teknolojinin olumsuz yönlerini düşününce ilkel insanlara özeniyorum. Bu çok derin bir konu içine dalmadan kıyısından dönelim en iyisi.


Sonra biraz daha düşününce bu beğenmediğim teknoloji sayesinde binlerce kitap hızlıca basılıyor ve dünyanın her yerine ulaşıyor. İnsanlar kitap okumak şansına sahip oluyorlar. Sonra o kitaplara dalıyor ve dost oluyoruz. O muhteşem teknolojiler sayesinde binlerce film çekiliyor ve izliyoruz. Hayal dünyamızı büyütüyoruz. Mağlumunuz hayat hayal kurmadan geçmiyor. 

Bugünkü yazımda Türkiye'nin gurur duyması gereken bir kadından ve özel bir eserinden bahsedeceğim. Kalemin kraliçesi Elif Şafak'tan bahsedeceğim. Hayal gücü sınırsız biri, yüzümüzün akı bu kadın.Ve onun en değerli eseri " İskender ". İskender Türk edebiyatında farklı bir kefeye konmalı. Okuduğunuz zaman önünüze farklı bir dünya sunacak.

Kendi hayatınızdan yorulduğunuz an, biraz günlük hayatın pratiğinden çekilip dinlenme gereksinimi duyduğunuz an Elif Şafak'ın " İskender " kitabını elinize alın. 500 küsurluk bir kitap. Ama bir haftada bitireceğinizden eminim.

Kitapta, Doğu'nun bir köyünden başlayıp Avrupa'nın bir ülkesine kadar uzanıp giden hikayeler , hayatlar ve olaylar örgüsü mevcut. Yazarımızın inanılmaz bir hayal gücü var. Kitabı okurken hiç beklemediğim sonlar, başlangıçlar, buluşmalar ile karşılaştım. Bu büyük hayal gücünün yanında çok sert bir gerçeklikte bizi bekliyor. Karakterleri tanıyoruz. Ya bir yerlerde duyduğunuz kişiler ya da hayatınızda var olan kişiler.


Bence bir kitap kendi zamanının sosyal yapısını, koşullarını, siyasi olaylarını göstermelidir. Bunu başarırsa ileri ki yıllara uzanır ve kalıcılığı sağlar. Hatta ilerde tarih bilimine hizmet bile edebilir. İskenderde siyasi ve sosyal yapımız hakkında bilgilere üstü kapalı halde karşılaşacaksınız. Kitap piyasaya çıktığından itibaren büyük ilgi gördü ve iyi de bir satış tirajına ulaştı. O dönemlerde ben popüler oln kitaplara biraz tepkiliydim. Bu nedenle " İskender "'i uzun zaman sonra okudum. Bir hocamın tavsiyesiyle. Ve önyargılı davrandığım için kendimle birçok kez çatıştım. Bu kitabın ardında hemen Elif Şafak'ın " Mahrem " adlı eserini okudum. Ancak hala "İskender"'in etkisi altındaydım. Ayrıca size Elif Şafak'ın twitter adresini de takip etmenizi öneririm. Çok derin ve felsefi paylaşımlarda bulunuyor. Sosyal medyayı faydalı kullanmalıyız.


15 yaşındayken izlediğim bir film var. Başrol de Jim Carrey oynuyor. Filmin konusu bir kitaptan alınıyor. 15 yaşımdan beri kim bilir kaç kere izlemişimdir. Hala filme doymadığımı belirtmek isterim. Çok düşündüm bu film üzerinde, yönetmeni bu kadar etkileyen şey ya da şeyler neler olabilir diye? Bu yaratıcılığın kaynağı neydi? Hala düşünüyorum. :) Sıcak sımsıcak bir film. Zekice çekilmiş bir film hemde çok zekice. Filmin adı " Talihsiz Serüvenler Dizisi " . Filmde bir çok mesaj var. Hepsini çözmeniz için iyi bir kod açımlayıcı olmanız gereklidir.

İzledikten sonra ailenizin değerini çok iyi anlayacaksınız. 3 küçük çocuğun başına çok kötü bir olay geliyor ve yetim kalıyorlar. Hayat mücadeleleri çok erken başlıyor. Bu kötü olaylar ardı ardına devam ediyor. 3 kardeşin hepsininde farklı bir özelliği var. Bu özellikleri ve sevgileri sayesinde bu zorluklarla mücadele ediyorlar.


Sonu klasik, filmin başında filmin sonunu tahmin edebilirsiniz. Bu hiç iyi bir şey değildir ama o kadar zekice kurgulanmış ve çekilmiş ki filmi başından sonuna kadar büyük bir heyecan ile izleyeceksiniz. Filmin en iyi kostüm dallarında almadığı ödül kalmadı. Bu haklı zaferi filmin fragmanını izlerken göreceksiniz. Jim Carrey'i de ayrıca taktir etmek gerekir.Dünyamız için gerekli bir isim. Jim Carrey ile ilgili birçok yazı yazacağımdan da eminim. Kesinlikle izleyin derim. Şimdiden iyi seyirler dilerim.

0 yorum:

Copyright © 2013 Sinedünya and Blogger Templates - Anime OST.